Sunday, January 30, 2011

Hari-hari nangis....

(Dua kotak cheese tart untuk kawan sepejabat Laila yang
menyambut
ulangtahun ke 25 perkahwinannya hari ini . Happy
Anniversary,
Semoga
Berkekalan. Terima kasih La...)

Sejak akhir-akhir ni dah jadi rutin mingguanku membuat tart. Semalam dalam kelam kabut sempat juga aku siapkan tart untuk adik ipar yang nak balik ke Kelantan. Walaupun Tie kata kalau tak dapat siapkan sebelum dia balik ke kampung tak apa, tapi hatiku ralat pulak. Sebab dia teringin nak makan tart, lebih-lebih lagi dah nak berjalan jauh. Aku takut kempunan.

Bayangkan aku sampai rumah pukul 7.00 malam. Tidak terus balik ke rumah aku singgah sembahyang maghrib di rumah kakak dan makan malam di rumahnya (kami tinggal satu taman). Lepas tu terus berkejar ke Giant nak beli cheese sebab simpanan cheese di rumah dah kehabisan. Balik je dari rumah terus meluru ke dapur. ...dan alhamdulillah siap semuanya.
Sempat aku hantar kerumahnya di Gombak pukul 11.00 malam.

Waktu dalam perjalanan menghantarkan cheese tart kerumah adik di Gombak ‘kembar’ Ojet, Ain talipon. Sambil memandu aku curi-curi dengar perbualan mereka.

“Aku dalam kereta ni dengan mak. Ain, kau camna kat sana?” “Hmmm!” "Ya, haah, ok!"

Sebaik saja Ojet memutuskan talian aku cepat-cepat tanya Ojet.

“Apa yang Ain nak?”

“Tak ada apa-apa, dia saja-saja talipon!”

“Dia macam mana kat sana?”

“Dia cakap hari-hari dia nangis!”

Kesian Ain. Sempat lagi mengadu perasaannya dengan Ojet. Bukannya teruk sangat, cuma sedang mengikuti latihan di kem PLKN Sungkai, Perak. Dalam hatiku, 'kuruslah Ain balik dari PLKN ni nanti."

4 comments:

  1. aduh... orang kalau dah teror. kejap aja yeak. tutup matapun boleh jadi yeak...? hik hik hik

    ReplyDelete
  2. PLKN? hurmmm... semoga dia sihat hendaknya. yalah kat rumah dengan duduk sesama kawan lain. semoga dia cantik dah bersinar-sinar..

    ReplyDelete
  3. PLKN??...wahhh...tak best!..hehehe...

    sedap la tengok cheese tart tu..terliur dibuatnya

    ReplyDelete
  4. Feat, sapa kata tak best, bestla. Tahun lepas abang Farid pun kata tak best. Tapi bila dia dah berada dan jalani latihan, dia kata best. Part yang paling best sekali masa flying fox dan menembak.

    ReplyDelete