Tuesday, December 28, 2010

Jomla makan dim sum stimbot...

(Rebus! kami memilih untuk layan diri.)

(Ini pertama kali aku makan dim sum.)

“Kak! kita makan stimbot malam ni.”

“Ala, malaslah, anak aku tinggal kat rumah, entah makan entah tidak!”

“Jomla... saya ajak Sedek sekali. Dia kata okey, nak perabiskan duit ni!”

“Hujan lebat!” Masih mencari alasan.

“Hujan-hujan ni la sedap makan dim sum stimbot. Jomla.., jomla... Ni.. ni.. tengok paper hari ini ada satu restoran. Macam best nampak, yeh!”

“Kat mana ni?” sambil membelek-belek akhbar yang dimaksudkan.

“Kita tanya Sedek. Dia mesti tau ni.”

Aku tewas juga dengan ajakan kawan petang semalam. Hujan yang turun lebat tidak menghalang niat kami nak makan stimbot di restoran yang dimaksudkan.

Aku tinggalkan kereta di pejabat. Dan dengan kereta Shidah kami menuju ke Petronas Pudu Ulu mengambil Sidek pula. Rupa-rupanya restoran yang dimaksudkan tidak jauh dari tempat Sidek menunggu kami.

“Sedap lagi kat warung kakak yang selalu kita pergi”

“Kalau dah tekak Melayu tu, Melayu jugak. Walaupun makanan Cina, tapi nak Melayu buat juga yang sedap.”

“Iyalah, aku kata yang kat warung kakak tu juga yang sedap.”

(Sebelum balik Shidah beri loceng angin, cenderahati sempena
percutiannya di Langkawi minggu lepas.)

(Sedek beri fridge magnet yang dia beli di Cambodia. Dan ini
adalah sebahagian koleksi fridge magnet aku pemberian dari
kawan-kawan, sahabat handai, anak dan adik. Dan yang paling aku
sayang patung orang Karen tu pemberian adik dari Thailand
dan sepasang patung petani Vietnam pemberian anak lelakiku
waktu dia menyertai pengantarabangsaan matematik
di Hanoi tahun lepas.)

4 comments:

  1. steam bot...? yum yum... magnet yang anak akak sweetie bagi tu sweet gilalah. warnanya pink. cantik. minat kumpul magnet yeak...

    ReplyDelete
  2. tak penah makan dim sum ...sekarang saya pun gila kumpul magneg peti ais tapi akak punya lagi banyak kot...

    ReplyDelete
  3. nampak unik sekali..terimakasih Kami tunggu Lawatan baliknya di maklumat kesihatan Khasiat Jelly Gamat Gold G untuk Obat Rematik dan Obat Asam Urat info -> Cara Pemesanan Jelly Gamat Gold G

    ReplyDelete