Sunday, December 12, 2010

Cuti dah habis...

(Ojet mengabadikan kenangan bersama
pasangan
mempelai.
"SELAMAT PENGANTIN BARU Shidah
dan
pasangannya.)

Aghhh! lega rasanya. Ojet juga! SPM dah selesai seminggu sudah. Semalam aku tengok dia nyenyak tidur. Kalau tidak pukul tiga pagi dia masih mengadap buku.

Selama dua minggu, aku cuti semata-mata nak temankan dia menghadapi SPM. Menghantar dan menjemputnya di sekolah. Dan membawakan makanan tengah hari untuknya. Alhamdulilah, doaku moga dia memperolehi kejayaan yang cemerlang.

Sebenarnya ada beberapa perkara lagi yang aku selesaikan sepanjang dua minggu itu, selain dari menemani Ojet. Di penghujung cuti sempat juga aku bergegas ke IKM Sungai Petani mengambil anak saudara yang berlajar di sana untuk balik sempena cuti semesta pertama.

Kembali dari Sungai Petani aku berkejar pula ke Melaka menghantar seorang lagi anak saudara mendaftarkan diri untuk memasuki salah sebuah kolej di sana. (Kenapa aku sibuk-sibuk menguruskan hal mereka, jawapannya mereka ini tidak ada ayah lagi, jadi aku mengambil tanggungjawab itu untuk membantu kedua-duanya.)

Di celah-celah ‘kekalutan’ tu, sempat juga aku meluangkan masa memenuhi jemputan kenduri kahwin. Meriah dan makanannya sedap!

(Nasi beriani. Sed
appp! Tuan rumah tauke nasi beriani.)

(Majlis dimeriahkan lagi dengan persembahan tarian
.)

2 comments:

  1. ibu tunggal ke? sorry ya. kita tak tahu. lega dengar akak dah ada. updated blog jgn lupa. tak sabar nak tahu story terbaru. jeng jeng jeng

    ReplyDelete
  2. hehehe... kita baca laju sgt... tak perasan tertinggal word upanya 'anak saudara' kak sweety... ingatkan antar ojet... tu yg confius tu... kak sweety ku sayang......... ampun maaf... di bulan muharram...

    ReplyDelete