Friday, December 6, 2013

Happy hari ni....

Bahagia dan happynya aku hari ni... berita yang ditunggu-tunggu sejak beberapa bulan ni muncul juga. Ojet akhirnya berjaya mendapat tawaran biasiswa JPA. Dari pagi tak sabar aku menunggu keputusannya. Tepat jam lima petang tadi sebaik saja keputusan diumumkan, aku terus masuk laman web JPA tu.

Sebelum ni, kos pengajian dan sara hidup Ojet di kolej aku tanggung sendiri. Mulanya memang nak apply PTPTN tapi bila mengenangkan habis belajar nanti Ojet terbeban pulak dengan hutang jadi aku tak benarkan dia proceed. Waktu tu aku cuma beritahu dia, belajarlah sungguh-sungguh dik, every semester dapatkan 4 flat... nanti try apply biasiswa JPA... Walaupun nampak macam aku pressure dia... tapi kalau dah namanya belajar tentulah nak result yang baik dan cantik... betul tak?

Alhamdulillah! syukur aku ke hadrat Ilahi hari ini. Harapan, impian dan doaku sepanjang masa agar dia terus gigih berusaha dan sentiasa mengekalkan kecemerlangannya sehingga tamat pengajian.

14 comments:

  1. Dapat biasiswa memang sgt melegakan..doa dan dorongan seorang ibu sangat berkesan..dulu mak saya pun mcm tu jg...bila dia ckp, menusuk ke hati, rasa sedih pun ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Nohas... sekurang-kurangnya saya kini dah boleh menarik nafas panjang sikit...

      Delete
  2. Tahniah ojet dan sweetie..doa ibu dan usaha ojet akhirnya berjaya mendapat biasiswa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih Acik! maknya ni pun dah lega sikit! Sekarang semuanya bergantung pada dia saja untuk mengekalkan biasiswa tu hingga tamat pengajian... Every semester kena dapatkan pointer 3.5 keatas... kalau tak nanti biasiswa tu kena tarik balik...

      Delete
  3. Alhamdulillah....murah rezeki, belajarlah dengan tekun ye Ojet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah-mudahan Zila... memang sentiasa saya ingatkan dia tu di samping kesibukannya melakukan tugas sebagai Setiausaha Agung dalam MPP.

      Delete
  4. tahniah kak..harap anak2 sy cerdik mcm ank2 akak jugak

    ReplyDelete