Wednesday, May 4, 2011

Tiba-tiba rumah seakan berputar...

(Aku baru saja habis menyiapkan tempahan tart ni
bila aku rasa rumah seakan-akan berputar ligat.)

"Dik Da cepat! tolong mak!" tiba-tiba je aku rasa keadaan dalam rumah bagaikan berpusing dan berputar ligat. Kepala pulak pening dan pandangan mata jadi kabur. Tekak rasa meloya dan nak muntah. Waktu itu aku sedang menonton tv dan baru saja lepas menyiapkan tempahan cheesetart.

"Dik Da, dik Da!" dan Ojet berlari-lari datang mendapatkan aku. Oh! kenapa ni, Hanya aku berdua saja dengan Ojet di rumah ketika itu. Waktu itu jam sudahpun pukul 12.00 malam

"Tolong bawakan baldi kecil, mak nak muntah!" Ojet berlari ke bilik air dan datang dengan satu baldi kecil. Perut bagaikan bergelombang. Aku muntah.

"Talipon acik!" aku betul-betul rasa takut. Janganlah jadi apa-apa padaku. "Ya Allah! panjangkanlah umur ku! Berilah aku peluang mendidik dan melihat anak-anakku berjaya".

Tak lama adik dan kakak datang menghantar aku ke klinik. Nasib baik tak ada apa-apa. Kata doktor cuma angin. Tapi kejadian yang menimpa memang menakutkan aku. Tidak ada yang lain tergambar dalam fikiranku ketika itu selain dari wajah anak-anak yang masih memerlukan perhatian. Syukur! Hari ini kesihatanku kembali pulih seperti sediakala.

(Sempat juga buat cheesecake untuk kakak sempena
birthdaynya pada petang sebelum di serang pitam.)

2 comments:

  1. Byk sgt ambik tempahan ke sampai pitam...take care kak...

    ReplyDelete
  2. sis..saya dah lama kempunan cheesecake ni..huhuhu.agak2 bila boleh buat bagi saya eh =P

    ReplyDelete