Monday, December 7, 2009

Lagi hari minggu yang boring..

(Mug kesayangan)

Apa nak buat? Hai sunyinya... Keluh kesah pun tak ada gunanya. Aku buka kabinet dapur. Huh berserabut. Tunggang-langgang. Aku sarung apron, capai penyapu dan... Hampir jam 12 malam baru semuanya siap.

Minggu ni abang habis periksa. Aku nak pastikan rumah kemas sebelum dia balik. Okey! tra....

(Rempah ratus dan tin-tin kek dah kemas tersusun)

(Dapur pun dah kemas)

Jom jengok kat laman plak..

(Musim hujan pokok-pokok rimbun menghijau)

(Kiambang)

(Pokok kesum yang ku tanam rimbun dalam pasu. Boleh
masak asam pedas, abang suka.)

(Kolam ikan mini, dah lama aku tak jenguk penghuninya. Ada pertambahan penduduk. Ikan tu ada yang bertelur dan dah menetas. Surprise tul.)

(Sebahagian dari koleksi masa anak dara. Aku susun atas rak khas di luar rumah)

(Ruang santai-santai dengan famili, pun dah kemas. Nanti
nak lepak-lepak dengan ojet dan abang sambil dengar cerita-cerita mereka).

Alamak! Katil abang berselerak lagi.... Bila nak kemaskan ni!!!



No comments:

Post a Comment