Thursday, November 5, 2009

Kek Coklat Kukus


"Mak nak buat kek apa pulak ni. Untuk jual ke untuk makan-makan je?"

"Kek Coklat Kukus. Saja-saja. Bahannya mak dah sukat lama. Masa abang balik cuti Depavali hari tu. Tapi tak jadi buat!"

"Alaaa..., tak best la. Asyik kek ni je. Mak, nanti birthday Ong, mak buat la kek buah yang macam mak buat masa kenduri Ong hari tu ya!" pinta Ojet. 'Ong' macam tu la dia membahasakan dirinya. Entah dari mana timbulnya 'ong' tu tak tau la pulak.

"Ok la!"

Sementara menunggu kek masak, aku bersiap untuk ke JJ yang berhampiran. "Mak nak gi mana?"

"JJ, mak beli strawbery. Adik tolong tengokkan kek tu ya, nanti bila cukup masanya, tutup api, ok!"

Tapi memang bukan musim strawbery agaknya. Tak ada pulak strawbery di JJ. Apa aku nak letak hiasan kek tu. Fikir punya fikir, aku dapat idea. Apa kata aku letak pic atasnya. Ok kot!

"Tak ada strawberyla kat JJ".

"Habis mak nak letak apa?"

"Buah pic dalam tin".

"Ha, boleh ke?"

"Janji hias" ujar ku.

Memang, masak je kek, Ojet langsung tak berminat nak menjamahnya. Sebab dah selalu sangat buat. Tapi aku potongkan juga sikit untuk dia sebelum aku bawa kek ni ke office. Tak tau la pulak samada dia makan atau tak kek tu. Tapi semalam aku tengok kek tu dah tak ada dalam peti ais didapur. Dia makanlah agaknya tu...

No comments:

Post a Comment