Wednesday, November 5, 2014

Moh kite masuk cabin...

Laluan ke cabin deck 6. Keseluruhannya
ada 709 cabin dengan kapasiti penumpang 1,418 (dari 
risalah berkenaan cruises yang aku baca).

Beg-beg pakaian akan di hantar terus ke cabin 
oleh petugas-petugas kapal. Aku cuma lenggang kangkong
 masa masuk dalam kapal. Tau-tau beg dah 
pun di letakkan di tepi pintu cabin.


Ini cabin aku... Deluxe Oceanview Stateroom 
dengan tingkap deck 6 boleh masuk dua orang. Kalau tak silap
ada 7 pilihan cabin dan yang paling best dan mewah ialah Executive Suite. 
Waktu adik dan hubby dia beli tiket, suite tu dah habis di tempah. 
Tapi pada aku kira ok juga cabin ni sebab ruang
lapang di tengah-tengah tu boleh aku jadikan tempat solat.

Macamnilah rupanya excutive suite tu....
(gambar dari laman web cruises).

 - bersambung.

12 comments:

  1. bnyk gaks bilik nya ek....
    mmng puas hati la biliknye cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maunya tak banyak Kopiolimauice, 9 tingkat tingginya kapal ni.

      Delete
  2. cantiknya bilik dia..lena tidur macam ni dibuai ombak tapi tak terasa kan..sebab kapalnya besar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang langsung tak bergoyang...rasa macam tido dalam rumah je.

      Delete
  3. aduss bestnye tengok cabin tu adoiii termimpi lah kaknoor ni nak naik kapal macam tu, mewah dan elegan memang mimpi ke ujung dunia ni kalau macam ni kan sweetie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha cepat-cepat gi websitenya dan buat tempahan... ambik star aquarius lagi mewah boleh belayar sampai Filipina, Taiwan dan Jepun... Naik terminal kat KK.

      Delete
  4. macam dalam rumah . selesa boleh jalan2 dgn bebas atas kapal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Nieda... kita memang bebas masuk kemana saja dalam kapal melainkan dalam bilik orang dan cabin crew deck 1... lain-lain kita boleh masuk.

      Delete
  5. Replies
    1. Bolehlah kak Sarah... tapi yang saya dapat kira oklah...ada tempat nak bersolat dan lepak-lepak merehatkan badan

      Delete
  6. banyak dan cantik2 jer bilik2nyer..puas hati kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira berbaloilah pada saya dengan harga yang dibayar untuk pelayaran ni..

      Delete