Wednesday, January 7, 2015

Biarlah yang manis-manis...

Dah seminggu kita melangkah dan hidup di tahun 2015 ini. Apa yang menanti kita di hadapan... hanya Allah saja yang tahu. Walau dalam hati inginkan yang indah-indah saja. Tapi sesaat kita menoleh kebelakang... nampak berapa banyak peristiwa dan kenangan yang mewarnai kehidupan kita takat ini.

Sedih, suka dan duka saling berganti memenuhi ruang-ruang waktu. Apapun kisah dan peristiwanya tiap satunya memberi pengalaman, pengajaran, peringatan dan kekuatan untuk menempuh hari-hari mendatang sehingga kita sendiri tiba di titik noktahnya. Tidak kisahlah, samada kita suka atau tidak.

Dalam hati aku, secara jujurnya setiap saat aku mengharapkan biarlah yang manis-manis saja mewarnai kehidupan aku selepas ini. Setiap detik yang bakal di tempuhi nanti akan penuh dengan kebahagiaan dan keindahan.

Dalam usia yang semakin meningkat tua ini, tidak banyak yang mungkin dapat diharap dan di impikan selain dari 'senyuman' setelah bertahun-tahun merancang, berusaha dan mengharap!

15 comments:

  1. yang pahit, yang manis - kenangan sepjg hayat, mewarnai kehidupan kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...yang mendewasakan kita dan menjadikan kita berani dan tabah...

      Delete
  2. Yanh happy happy tu jadikan pengalaman yg sedih tu jadikan pengajaran utk kita lebih baik kan
    Selamat 2015 sweetie 👌

    ReplyDelete
  3. Betul sweetie semoga yang baik2 je yang menunggu kita..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum sweetie, semua org mengharapkan yg manis2 saja kan, tapi ketentuan ALLAH nak suruh rasa jugak yg pahit apa kan daya kita kan sbb pahit dan manis itu adalah ujian dlm hidup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak Noor, yang pahit tu ada ketikanya nanti jadi manis jugak kan...

      Delete
  5. MOGA PERJALANAN HIDUP KITA LANCAR TANPA GENDALA HINGGA NOKTAH AKHIRNYA....

    ReplyDelete
  6. Itulah yang kita harapkan semoga semuanya yang baik2 dan yang manis2.

    Awal tahun kak zai sudah diduga demam dan adik pula masuk hospital.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah!... kita tak mahu, tapi Allah beri jugak demam kan! Sesungguh Allah jua yang tahu apa ada di 'hadapan' kita kan kak Zai.

      Delete
  7. ye la..akak ni dah rasa macam tua je bila masuk umur 35 ni..rasa macam lepas ni nak hidup dalam kegembiraaan je..tak mau pening2 fikir masalah orang lain dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diana baru 35... saya 'atas' lagi. Kalau naik kenderaan awam tu dah boleh duduk kat bangku khas tu dah... tapi tak pernah org kasi pun... hehhehe..

      Delete