Monday, February 18, 2013

Jet lag tak habis lagi dan 4 flat...

Jet lag tak habis lagi... haish! dah seminggu balik. Aku masih  keliru lagi. Fikiran seolah melayang-layang... Seluruh badan rasa sejuk dan seperti tak tahu nak membezakan waktu... dan tidur pun tak tentu waktu... Kejap-kejap mengantuk. Bila berbaring di katil diri rasa ringan dan aku macam tak pasti di mana aku berada.

Ini bukan pertama kali aku mengalami perkara yang serupa. Dulu masa balik dari Beijing pun sama... badan rasa melayang-layang dan panas... apa yang lebih teruk lagi kena tahan di ward empat hari dan masuk air lima botol. Aku harap situasi yang aku alami sekarang ni akan cepat pulih...Semalam pun dah start kerja semula... moga suasana di tempat kerja dapat menormalkan aku.

Cerita kat UK tak habis lagi... 20 hari di sana, banyak benda dan perkara yang aku alami dan lihat. Baik dan buruk... tapi kerana situasi diri yang tak menentu ni, aku tak boleh nak berfikir dan mengingat semua tu. Lagipun gambar-gambarnya tak ada sebab satu lagi kamera tertinggal dalam kereta Adrian di UK. Sekarang ni kamera tu dalam perjalanan balik ke M'sia. Adrian dah postkan... mungkin esok lusa sampailah.

Tapi aku nak kongsi satu berita gembira... Anak perempuan ku Ojet dah dapat result exam semester pertamanya... kan sebelum aku berangkat ke London bulan lepas dia exam.... dia dapat 4 flat... Tahniah Dik Da... tak terkata sukanya aku... Harapan ku agar Ojet akan meneruskan kecemerlangannya di semester-semester yang akan datang.

18 comments:

  1. Tahniah buat Ojet. Moga dapat mengekalkan kecemerlangan..

    ReplyDelete
  2. syukur Alhamdulillah... congratulations atas pencapaian yang excellent !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Dolly... alhamdulilah syukur! hasil ketekunannya... akhirnya memberikan pencapaian yang diharapkan.

      Delete
  3. tahniah utk anak akak yg berjaya itu
    harap cepat pulih dr jetleg ye..tak sabar nak baca kisah lain semasa di UK ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Irfa atas ucapan tu... ni tgh tunggu kamera yang lagi satu sampai... banyak gambar2 shopping terutamanya dalam tu... agenda wajib kan...!he..he..

      Delete
  4. Assalam Sweety...
    Wah! U lahirkn anak2 genius ya...tahniah buat Ojet...semoga cemerlang sentiasa. Anak I pun baru dpt result semester 1 dUitm Melaka doing finance tapi tk lah sehebat anak u cuma 3 point something je...but I'm happy for him...hoping he'll do better next time. Teringin nk tgk gambar u yg lain dUK....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejahtera Leez! ....terima kasih!... Nak kata pandai sgt tu taklah... cuma lately ni dia nampaknya berusaha lebih sikit... Tahniah juga pada your son... 3 point something tu pun bukan mudah juga nak dapat... I kekadang bagi presure juga kat anak-anak... tp lepas tu fikir balik... "eh! kalau aku pun belum tentu dapat buat..."

      Delete
  5. Replies
    1. Terima kasih Nieda! Mood si Ojet tengah 'tip top' agaknya masa exam tu... masa dia talipon saya ketika exam aritu pun happy je... tu yg boleh perform tu... apa pun saya bersyukur sangat! alhamdulillah!

      Delete
  6. Tahniah buat Ojet!
    Buat ibunya juga!

    Alahai...lama juga hilang rasa penat tu ya. Pertukaran cuaca + penat. Moga pulih cepat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. = peralihan benua, ckLah...

      Terima kasih atas ucapan tu!

      Delete
  7. get well soon k...congrats to yr doter ya :)..

    ReplyDelete
  8. saya baru pertama kali nak kesana..

    nervous kak

    hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang dan mudah untuk berjalan-jalan kat sana Alina. Keluar je dari terminal 4 heathrow tu terus je masuk ke underground station. Banyak info ikut je tunjuk arahnya.

      Delete