Friday, November 16, 2012

Merlin, siri kegemaran kami...


Aku menonton Merlin dalam slot Mega Movie di tv. Sendirian. Dulu Merlin ini merupakan cerita bersiri yang ditayangkan setiap hari Ahad malam Isnin. Dan menjadi siri kegemaran kami anak beranak. Kami semua ada sebab sendiri kenapa sukakan siri ini. Tak kira apa pun sebabnya yang pasti setiap hari Ahad kami sekeluarga akan berkumpul dan menontonnya bersama-sama.

Kalau ada hal atau urusan diluar pada hari itu, seboleh-bolehnya kami cepat-cepat ingin selesaikan dan segera sampai kerumah. Sebelum cerita bermula semua dah siap sedia depan tv dengan 'bekal' masing-masing. Tapi semuanya dah tinggal kenangan. Terasa sangat kekurangan dan macam tak seronok bila menontonnya sorang-sorang.

8 comments:

  1. Saya dan anak-anakpun suka tonton Merlin.. Tapi betul kata Sweetie, hilang keseronokan menonton bila tak semua anak ada di sisi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada saya anak-anak dah macam kawan-kawan. Kami bercerita, bergurau senda dan kadang-kadang berselisih faham juga. Terutamanya Ojet, sikit2 sensitif.

      Delete
  2. Hi Sweetie, I have lost touch with movies as I stopped reading the papers.
    But will check out this Merlin.
    Was admiring your beautiful desserts.....can see you have a black belt in baking. Outstanding.
    Sweetie, you have a great week, and keep a song in your heart.
    Best regards.
    Lee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Uncle Lee, sesekali kita harus meluangkan masa untuk menonton kan. Terima kasih atas pujian, saya tidaklah pandai sgt memasak.!

      Delete
  3. salam ziarah & salam ukhuwah...
    follow sini..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Kamsiah! Saya akan follow awak juga

      Delete
  4. tgok ramai2 lagi best dari tgok sorang.ada ja benda nak komen.hehehe

    ReplyDelete