Friday, November 23, 2012

Kenapa mereka lupa...!

Tak pernah rasa begini... Menunggu dan mengharap panggilan dari anak-anak.... Tiap detik aku mengira... Tiap saat menggelisahkan... Perasaan amat berat dan melemaskan... Hati terasa kosong...

Kenapa mereka lupa... Sibuk sangat ke... Hubby juga... senyap dan sunyi... Mereka semua dah lupakan aku... Tidak ingat hari ini hari apa... tarikh ini juga...

Senja baru Ojet talipon... Katanya kuliah dari pagi sampai petang... Ada latihan kawad lagi... Tak ada masa nak mencelah... Makan pun tak sempat..."Ong ingatlah!... Menurut Ojet ada sesuatu dia dah email kan pada aku... Oooo,... aku terlupa nak buka email hari ni... patutlah...

Kemudian abang pulak panggil... "Dah malam baru ingat..." "Eh! tempat abang baru siang..." Oh! ha..ha...ha.. mak lupa..."


La..la..la.. sekarang aku sudah boleh senyum! Dan duduk di sofa senyap-senyap sambil tengok tv... dengan segelas air sejuk... sebiji blueberry cheesetart... dan sebuah novel... sebab today is my birthday!

2 comments:

  1. Selamat Hari Lahir Sweetie.
    MOga Sweetie sentiasa dalam rahmat Allah, bahagia di samping keluarga tersayang.

    Mana mungkin anak yang dididik dengan kasih sayang akan lupakan hari istimewa kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahu kenapa saya rasa mereka lupa saya Sal. Rupa2nya Ojet dah hantar rakaman ucapannya pada email saya. Silap saya tak buka email. Si abang pulak 'lambat' sebab waktu m'sia cepat 12 jam dari uk. Kita dah siang, mereka malam lagi.. he..he..he..

      Delete