Thursday, May 2, 2013

Ingatan dari UK....


Kenangan dengan abang ketika di Bakewell, Derbyshire, UK.
Tak ada kena mengena dengan catatan aku di sini cuma aku suka gambar ni...
Nampak macam abang tu sangat sayanggg dengan aku... 

“Mak kalau nak pergi mengundi nanti pergi pagi2. Bukan apa, kalau buatnya petang2 sikit ada yg tak puas hati nampak macam dah nak kalah, buat kacau ke ape, terperangkap dlm jammed ke hiruk pikuk ke. Org nk cite pasal politik biar lantak..Org skang ni dah gila,sampai dah berbom2 berparang2..gila”

Itulah message yang aku dapat pagi ni... Dari si abang di UK. Katanya hari-hari dia baca berita dan mengikuti perkembangan PRU13.

Bila anak-anak hantar message dan ingatkan kita tentang keselamatan... sedih dan terharu pun ada. Nampak dah ada sikap tanggungjawab dalam diri mereka. Terasa diri ini disayangi. Yelah kan... tak banyak yang aku minta dari mereka... cuma perhatian dan kasih sayang. Itu sudah cukup.

24 comments:

  1. Alhamdulillah...w/pun jauh, dia tetap mengingatkan...

    ReplyDelete
  2. cantik gmbr akak dlm ni...nmpk mcm girlfren...xnmpk mcm mak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Yaya... Ramai kawan2 saya pun cakap mcm tu... saya pun kalau jalan dgn anak-anak, orang tak sangka pun kami anak beranak...

      Delete
  3. betul ada dengar ura2 tak baik sebelah petang.
    keluar pagi2 balik dok rumah diam2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mintak2 tak adalah apa-apa yang tak elok terjadi Nieda. Biarlah semuanya berjalan dengan aman dan tenteram.... InsyaAllah!

      Delete
  4. Bila anak2 menunjukkan kematangan diaorg...sepatutnya kita rasa bangga tapi kenapa pulak kita rasa terharu!
    Saya pun macam u sweetly.....selalu rasa terharu dgn keikhlasan anak2.....
    Apa2 pun....betul cakap anak u...mengundi pd awal pagi...
    The sooner the better! So....selamat mengundi semua n...PEACE!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I terharu sebab selama ini kita yang sentiasa mengingatkan dan menjaga keselamatan mereka... kita sayang, belai dan manjakan mereka... tp kini mereka pula yang prihatin dan mula memikirkan keselamatan kita... rasa amat disayangi.

      Delete
  5. Mestilah dia sayang maknya....... bila nak gi London lagi???? Selamat mengundi kak.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zana, sukar untuk saya jelaskan mcm mana... ya semua org sygkan maknya.... tp bila anak-anak menzahirkan rasa sygnya dengan cara mereka sendiri itu yang buat saya terharu... kalau boleh mlm ni juga saya nak terbang ke sana... tp pempaham jelah Zana... banyak belanjanya...

      Delete
  6. assalam sweetie..bersykur sangat ada anak yang mengambil berat dan sayangkan kita kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul acik! Harap2 begitulah sampai bila-bila kan...

      Delete
  7. Saya yg baca pun terharu.. Mstlah abang sayang maknya... :D
    Ermm..tp betul jugak apa yg anak akk ckp tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ratu! saat paling saya suka... bila abang cakap, "abang sayang mak!" lepas tu dia cium pipi saya kiri kanan. Sikap manja dan adakalanya merajuk tu yang membuat saya suka.

      Yelah... dlm beberapa blog dan berbual dgn kengkawan di ofis hari ni... sume cakap berhati-hati dan sediakan 'stock' makanan kat rumah. Risau jugak...

      Delete
  8. "abang sayang mak"...aduh! terharu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KN, saya dulu payah nak cakap dgn mak saya macam tu... malah anak perempuan saya Ojet pun jarang mengucapkan perkataan tu pada saya... itulah istimewanya abg ni... kalau saya tersinggung dgn sikapnya cepat2 dia minta maaf dan cakap perkataan 'keramat' tu... pastu peluk2 dan cium saya... comel mcm budak kecik.

      Delete
  9. Ingatan drp anak2 walau dlm apa bentuk sekalipun pasti buat diri rasa dihargai dan disayangi.

    Saya keluar lewat untuk mengundi hari ni. Keluar 4.15 tadi, jln lengang. Mungkin ramai bimbang dgn kemungkinan yg abang katakan tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sal, saya keluar awal pagi tadi. pukul 11 pagi saya dah siap dan balik rumah. Skrg ni tengah duk depan TV tunggu keputusan sambil bercating dgn abang... Menurut abg pelajar M'sia kat UK sana begitu teruja... masing2 duk depan laptop tak buat kerja apa pun... dan mereka dah tau banyak keputusan nampaknya...

      Delete
  10. Wah...sebak tengok pertemuan ibu dan anak yang terpisah jauh ni!

    ReplyDelete
  11. Saja bila duduk sorang2 bukak dan tengok gambar dgn anak-anak ckLah... terbayang masa diorang kecik2 dulu...

    ReplyDelete
  12. hehe..sweetnya
    tinggi ye abang,takat bahu je akak dgn dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah Irfa... saya ni kemetod je...

      Delete
  13. Seronok dan rasa sejuk hati kita ni bila anak2 ambil berat pasal kita. Rasa apa yg kita mission utk anak kita mcm dah tertunai.. nak anak kita jadi anak yg baik2

    ReplyDelete