Sunday, February 6, 2011

"Saya cemburukan awak..."

(Kek coklat Lembab yang ditempah kawan sepejabat.
Thanks! Shidah.)

“Berapa umur awak Yang!”

“Eh!, kenapa tiba-tiba saja tanya umur saya ni” Semalam dengan tak semena-mena hubby tanya umur aku. Dah bertahun-tahun kahwin tak kan dah lupa umur aku berapa.

“Saja-saja tanya, saya terlupa beza umur awak dengan saya. Tiga belas ke lima belas!”

“Iyalah tu. Saya dah nampak tua ke di mata awak dan dah tak ... lagi.” Selalunya bila suami bertanya begitu ada yang tak kena pada pandangan matanya tentang penampilan diriku.

Ya aku sedar sejak akhir-akhir ni berat badan ku seperti tak terkawal. Tak tahu dah nak buat macam mana. Dulu setiap minggu aku pergi berenang tapi sekarang tak lagi. Sejak anak-anak dah besar dan aktiviti mingguan ku baking.

“Eh tak lah! Awak tahu, saya sebenarnya cemburu dengan awak... .”

(Terima kasih Odi kerana memberi kepercayaan pada aku
menyiapkan tart ni untuk dijadikan buah tangan pada besannya.)

4 comments:

  1. salam sweetie..
    bagus klu huby ckp camtu..means masih bergetah lg nih..hehe

    ReplyDelete