Sunday, September 5, 2010

"Ong belikan mak baju raya..."

(Inilah baju kurung yang Ojet belikan semalam.)

Surprise dan terharu! itulah yang dapat aku katakan. Nak tau kenapa. Anak perempuanku Ojet belikan aku baju kurung. Sebelum tu dia tanya aku, kenapa tak beli baju raya.

"Alah, baju-baju lama tu boleh pakai."

"Tak bestlah! mak tak ada baju raya, Belilah yang dah siap, tak mahal, Ong tengok enam puluh ringgit."

"Tak payahlah dik!"

Rupa-rupanya semalam dia pergi ke Jalan TAR dan belikan aku baju kurung. Tak dapat aku gambarkan bagaimana perasaan aku tatkala menerima pemberian itu.

Mana dia dapat duit beli baju tu?

Ingat tak, dalam catatan di blog ni dua bulan lepas, Ojet menang pertandingan Ranjer Ridsect.

Minggu lepas dia beritahu duit hadiah tu dah masuk dalam akaun. Dia minta izin untuk keluarkan duit tu.

“Buat apa nak keluarkan, biarlah dalam akaun bank, itu lebih selamat.”

“Ong nak ambik seratus je mak, boleh tak?”

“Jangan ambik banyak sangat, tahun depan nak masuk U boleh juga guna untuk persiapan!”

Waktu aku tengah mengemaskan rumah malam tadi, Ojet hulurkan satu bungkusan. "Ong belikan mak baju raya."

"Berapa ringgit ni!"

"Lima puluh ringgit je mak!"

Terima kasih Dik Da!. Mak terharu sangat tak kisah walau berapapun harganya!


2 comments:

  1. waaaa sobsobsob terharu nye T_T
    so sweeet :D

    ReplyDelete
  2. salam kak,
    terharunyeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrr....nak nangis nih...selamat hari raya kak

    ReplyDelete