Wednesday, July 14, 2010

Mak pun nak 'fly'....

“Mak betul ke?”

“Ya, surat tawarannya ada pada mak ni...” Entah macam mana perasaan abang waktu tu, tapi aku pasti dia gembira... Surat yang di tunggu-tunggunya selama ini dah sampai! Tawaran melanjutkan pelajaran ke United Kingdom.

Aku pulak suka tapi berdebar. Ini bermakna aku bakal berjauhan dengan abang.

"... foundation satu tahun kat Kolej Mara Kuala Nerang..., pastu bla.. bla.. bla..." Dan aku bacakan isi kandungan surat tawaran tu pada abang melalui talipon. "Abang setuju ke?"

Esoknya abang daftar keluar dari PASUM. "Yeaa! abang fly! abang fly!"

(Tinggal kenangan, Kolej Kediaman Raja Nazrin, Universiti Malaya.
Abang hanya sempat sebulan saja menjadi penghuninya.

(Abang menuju ke kediaman barunya di Kolej Mara Kuala Nerang.)

"Belajar sungguh-sungguh ya ... mak pun nak fly... . Ingat tu The Grade is A... and The Number is 4. Dan doa mak sentiasa mengiringi abang. Semoga cita-cita abang untuk melanjutkan pelajaran ke UK terlaksana. Amin!

1 comment: