Monday, November 23, 2009

Birthday!....


(HAPPY BIRTHDAY SHADA AND BELL! Mak tak sempat nak buat kek, pasal hati mak gundah gulana teringatkan abang yang sedang bertungkus lumus di dewan peperiksaan SPM. Doakan kejayaan abang setiap kali lepas sembahyang ya!)

(Gadis National Geographic)


"Mak! Happy Birthday!"

"Hadiahnya?"

"Tak ada."

"Kalau birthday kawan susah payah pi cari hadiah. Birthday mak tak ada apa-apa. Agh! malaslah nak layan..." aku pura-pura merajuk. Ojet cuma tersengeh-sengeh.

"Jangan lupa balik nanti masak nasi tau!" Pesanku sebelum dia turun kereta waktu aku hantar dia kesekolah pagi tadi.
Walaupun cuti sekolah dah bermula tapi anak gadis ku ni tak jemu-jemu ke sekolah. Ada kelas tambahan. Tahun depan bakal ambil SPM.

"Ong beli je lah nasi bungkus nanti."

"Balik kerja petang nanti mak nak makan" saja aku memaksa dia memasak. Sebenarnya aku tak harap pun. Padaku dia masih kecil lagi walaupun umurnya dah masuk 16 tahun.

No comments:

Post a Comment