Monday, October 26, 2009

Mak! Jangan bawak kereta laju sangat..


''Mak, kenapa laju sangat ni?'' Soal abang bila jarum meter kereta menunjukkan 140 km/j. ''Mak nak cepat! Sekarang dah pukul 1.30 tengah hari. Mak cuma ada setengah jam je lagi nak memecut balik ke KL.''

Sampai di SDAR jam sudah pun 1.45 pm. Sambil menunggu abang menurunkan barang-barangnya, aku duduk berehat di wakaf tepi dewan makan asrama. Abang lesu saja. Tak taulah samada dia penat atau sengaja melengah-lengahkan masa aku.

Habis saja abang membawa barang-barangnya naik ke bilik, jam dah pukul 2.00 petang. ''Ok!, abang, mak balik.'' Aku cium pipi abang kiri kanan. "Mak, jangan bawak kereta laju sangat." Sempat abang berpesan sebelum aku melangkah masuk ke kereta.Aku terdiam. Tak tahu apa nak kata. Terasa diri ini disayangi.

No comments:

Post a Comment