Thursday, July 5, 2012

"..mak buat yang simple je..."



Birthday Ojet hari ni. Dah sembilan belas tahun. Cadangnya hari minggu ni nak celebrate. Tapi semalam aku buat juga sebiji kek coklat moist. Ojet nak bawak ke sekolah. Nak celebrate dengan murid-muridnya waktu rehat nanti.

Tapi Ojet pesan, buat kek yang simple je. Tak perlu deco lebih-lebih sangat. Kalau selalunya kek coklat ni aku susun strawberry atasnya tapi kali ni tidak. Ojet kata nanti susah nak bahagi-bahagikan. Berebut-rebut nak yang ada buah. Nanti ada pulak yang merajuk sebab potongan kek mereka tak ada strawberry atasnya dan cakap “teacher tak adil”. Payah pulak nak memujuknya nanti.

Atas permintaan Ojet, itulah rupa keknya. Memang simple. Plain je. Untuk nampak meriah aku taburkan gula manik warna-warni tu sikit. Jadilah, yang penting rasanya tetap moist dan bercoklat.

HAPPY BIRTHDAY
Dik Da!

5 comments:

  1. Happy besday Ojet! Prihatin sungguh cikgu ni. Tau dah apa murid akan ckp...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap hari balik kerja memang tak henti2 cerita pasal murid-murid dia. Macam-macam hal, tp alhamdulillah Ojet nampak happy dan serasi dengan murid-murid dia.

      Delete
  2. Bertuah murid-murid dpt guru yg prihatin macam Ojet..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya harap budak-budak tu suka dan faham belajar dengan Ojet. Tp sampai hujung bulan ni je, cikgu yg Ojet ganti tu dah habis pantang.

      Delete
  3. salam sweetie..acik pernah kena..2 kali..sekali plug oven dan sekali lagi plug ekon..hsngus dan cair..

    ReplyDelete